Köpvillkor

Om GlowPad

Företaget GlowPad (060510–9578) har sitt säte i Stockholm.
Företagets postadress är Norrbergavägen 11, 144 62 Rönninge.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt.glowpad@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.
I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt.glowpad@gmail.com.

Leverans

Våra normala leveranstider är 5–12 arbetsdagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

På grund av hög belastning hos postleverantörer kan förseningar uppkomma. Detta är utanför vår kontroll.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på kontakt.glowpad@gmail.com.

Notera att det kan tillkomma ytterligare tull och moms då du som kund är privatimportör av produkten du beställer.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i prisinformation och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars nöjdhetsgaranti & ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Du MÅSTE meddela att du ångrar dig till vår mail och få det bekräftat, annars är din retur inte giltig.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Meddelandet ska skickas till kontakt.glowpad@gmail.com.

I ditt meddelande ska följande framgå klart och tydligt:
– Ditt namn
– Din adress
– Din e-postadress
– Ordernumret
– Vilka varor som returneringen gäller

Produkten bör returneras omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör skickas välpaketerade och helst i originalförpackning.

Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen om produkten är använd eller skadad.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

– Specialtillverkade produkter som har anpassats efter dina önskemål
– Varor som har använts eller skadats av kunden på ett sätt som påverkar produktens värde

Ej uthämtade paket

Om ett paket inte hämtas ut inom angiven tid och returneras till oss betraktas detta inte som utnyttjande av ångerrätten.

När ett paket returneras som ej uthämtat gäller följande:
– Ordervärdet återbetalas minus 149 kr (returfrakt och administration)
– Om du vill att paketet skickas ut igen tillkommer en avgift på 199 kr
– Paketet skickas inte på nytt förrän denna avgift är betald

Paket som returneras på grund av felaktiga adressuppgifter hanteras på samma sätt som ej uthämtade paket. Kunden ansvarar för att rätt namn och adress anges vid beställning.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Reklamation ska göras omedelbart efter att defekten upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska reklameras till kontakt.glowpad@gmail.com, där du anger:
– Ditt namn
– Din adress
– Din e-postadress
– Ordernummer
– En tydlig beskrivning av felet (bild eller video rekommenderas)

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten enligt gällande lagstiftning.

Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om produkten inte bedöms vara felaktig enligt konsumentskyddslagstiftningen.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden: arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vårt rådande (Force Majeure), såsom:
– Arbetskonflikt
– Eldsvåda
– Krig
– Myndighetsbeslut
– Förminskad eller utebliven leverans från leverantör

Vi tar inte ansvar för förändringar i produkter eller produktegenskaper som har ändrats av leverantören utan vår vetskap.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen samt slutförsäljning av produkter.

Vi garanterar inte att bilder återger produkternas exakta utseende då färgskillnader kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.

Vi försöker alltid exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare informeras om att cookies används.

Cookies lagras för att ge tillgång till funktioner på webbplatsen och för att förbättra användarupplevelsen.
Du kan ställa in din webbläsare så att den nekar cookies.
Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos GlowPad accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter.

GlowPad är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss.
Uppgifterna behandlas för att:
– Hantera din beställning
– Ge kundtjänst
– Skicka nyhetsbrev/erbjudanden (endast om du aktivt samtyckt)

Vi säljer aldrig personuppgifter till tredje part.

10.1 Vad är en personuppgift?

All information som kan kopplas direkt eller indirekt till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

– Förnamn och efternamn
– Adress
– Telefonnummer
– E-postadress
– IP-adress
– Köphistorik

10.3 Rättslig grund

Vi behandlar dina uppgifter för att kunna fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring sker endast med ditt samtycke.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör
Klarna tar emot nödvändiga uppgifter för att genomföra betalningen.

Fraktbolag
Vi delar nödvändiga leveransuppgifter (namn, adress, e-post/telefon) med våra fraktpartners för att kunna leverera din order.
Detta kan vara PostNord eller andra speditörer beroende på vald fraktlösning.

Nyhetsbrev
Om du väljer att prenumerera delar vi endast namn och e-post med det verktyg som används för utskick.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att begära utdrag över vilka uppgifter vi lagrar.

10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att få felaktiga uppgifter korrigerade.

10.7 Rätten att bli glömd

Du kan begära radering av dina uppgifter, med undantag för de som måste sparas enligt lag.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor.
Ändringar publiceras på webbplatsen och anses accepterade vid fortsatt användning eller ny beställning.

Tvist och lagval

Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd med kundtjänst kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).
För kunder i andra EU-länder finns EU:s klagoplattform:
http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid tvist följer vi ARN:s beslut eller motsvarande instans.
Tvist gällande tolkning eller tillämpning av dessa villkor ska tolkas enligt svensk lag.